Tuoksujen ja kosmetiikan tuotehallinto
Tämä yksivuotinen ohjelma kattaa hajusteiden ja kosmetiikan tuotannon tekniset, organisatoriset ja taloudelliset näkökohdat. Ohjelmassa opetetaan, miten liiketoimintakysymyksiä hallitaan ja miten reagoidaan markkinoiden muutoksiin ja tuoteinnovaatioihin sekä alan uusimpiin suuntauksiin.
Osallistujat löytävät parhaat strategiat tuotannon, markkinoinnin, jakelun ja valmistuksen optimoimiseksi ylellisissä tuoksu- ja kosmetiikkamerkissä. He tutustuvat myös keskeisiin taloudellisiin tulosindikaattoreihin. Osallistujat oppivat, miten hallita kaikkia osa-alueita tutkimuksesta ja kehityksestä viestintään. Mitä tapahtuu, kun lanseerataan uusia hajuvesiä tai kauneudenhoitotuotteita, analysoidaan eri markkinasegmenttejä ja syvennytään uusimpiin tekniikoihin, jotka liittyvät tuotteiden esittelyyn, myynninedistämiseen, jakeluun, vähittäismyyntiin, verkkoviestintään ja markkinointiin hajuaistin avulla.
Kurssilla luodaan yleiskatsaus hajusteiden valmistuksen perusteisiin, ainesosiin, koostumusprosesseihin ja tekniikoihin sekä hajuaistimuksia koskeviin laboratoriotehtäviin. Osallistujat saavat käsityksen siitä, miten ainesosat jalostetaan lopputuotteeksi seuraamalla jokaista vaihetta esivalmistuksesta lopputuotantoprosesseihin, esim. markkinointiin ja pakkaamiseen.
Painopiste
- Hajuvesien ja kosmetiikan historia, visiot, kehitys ja suuntaukset.
- Markkinoiden koostumus ja segmentointi
- Hajuvesi- ja kosmetiikkaliiketoiminnan ja tuotehallinnan perusteet.
- Markkinoille tulo – uusien tuotteiden lanseeraus
- Hankinnan, markkinoinnin ja visuaalisen esillepanon keskeiset näkökohdat
- Viestintä- ja tuotehallintastrategiat
Työurat: tuotepäällikkö, brändipäällikkö, avainasiakaspäällikkö, kauneudenhoitoalan vähittäismyyntipäällikkö.