Fashion Design & Marketing
Ohjelma tarjoaa laajan tietämyksen muotisuunnittelusta ja markkinoinnista ja valmistaa osallistujat uralle maailmanlaajuisen muoti- ja luksusbränditeollisuuden alalla. Viestinnän ja muotimarkkinoinnin lisätaitojen ansiosta opiskelijat saavat monipuoliset taidot, jotka soveltuvat erilaisiin tehtäviin muotimaailmassa.
Kurssin alussa osallistujat piirtävät käsin muoti-ideoita ja tutkivat, miten he voivat kehittää omia suunnittelukonseptejaan luovan tutkimuksen avulla. Kurssilla tutustutaan tärkeimpiin aiheisiin, kuten muotiteollisuuden kestävyyteen ja ympäristökysymyksiin, sekä uusiin teknologioihin, jotka vaikuttavat suunnitteluprosessiin. Vaatteiden tuotantoa ja purkamista analysoimalla he tutustuvat couture- ja valmisvaatteisiin ja syventyvät suunnitteluprosessiin muotikuvituksesta ja kaavan rakentamisesta valmiiseen vaatteeseen.
Mallistojen luomisen aikana osallistujat oppivat markkinoinnin perusteita ja ymmärtävät ylellisyyskuluttajia, mikä auttaa heitä kehittämään erityisiä viestintästrategioita muotimarkkinoita varten. He määrittelevät ja kehittävät omia mallistojaan ottaen huomioon suunnittelun, hinnoittelun, tuotekehityksen ja valmistuksen organisoinnin. Käytännön harjoitusten avulla he oppivat hallitsemaan muotiteollisuuden tuotannon eri osa-alueita.
Ohjelman on hyväksynyt Regent’s University London.
Painopiste:
- Muotipiirustus ja kuvitus (2D, 3D).
- Mallinleikkaus ja -rakentaminen
- Digitaalinen suunnittelu
- Ammattimainen suunnittelu ja portfolio
- Visuaalinen viestintä ja ammattimaiset esitystaidot
- Muotialan markkinointi ja liiketoimintakäytännöt
- Tuotehallinta
- Liiketoimintasuunnitelman kehittäminen
- Muotialan yrittäjyys
- Muotiostot ja valikoiman suunnittelu
- Kuluttajakäyttäytyminen ja -analyysi
Uramahdollisuudet: miesten- ja naistenvaatesuunnittelija, studiopäällikkö, tuotepäällikkö, jakelupäällikkö, brändin kehittäjä, markkinointipäällikkö.