Fashion Business

Muotimalliston tai ylellisyystuotteen esittely tukku- ja vähittäismyyntikanaviin vaatii sekä konkreettista liiketoimintaosaamista että luovia viestintätaitoja, jotta prosessi voidaan viedä onnistuneesti päätökseen, määrittää kohderyhmä, hintataso sekä suunnitella markkinointi- ja jakelukanavat.

Opiskelijat oppivat käytännön taitoja työskentelemällä kansainvälisten yritysten kanssa alan hankkeiden ja tapaustutkimusten parissa sekä vierailevien ammattilaisten ja alan asiantuntijoiden vierailevilla luennoilla ja puheilla. Ohjelman yleistavoitteena on kouluttaa tulevia liike-elämän ammattilaisia, jotka pystyvät laatimaan pätevän liiketoimintasuunnitelman tai kaupallisen ehdotuksen joko perustettavaa yritystä, uusia liiketoimintahankkeita tai olemassa olevan tuotemerkin kehittämistä varten.

Ota yhteyttä saadaksesi lisätietoja

Focus

  • Muotijärjestelmä, ennusteet ja kuluttajamarkkinat
  • Trendit, kulttuuriset liikkeet, innovaatiot
  • Tuotanto- ja valmistusprosessit
  • Muodin ostajan rooli
  • Markkinointistrategiat ja viestintävälineet
  • Brändit ja brändin rakentaminen
  • Rahoitus ja johdon valvonta
  • Muotimyynti ja digitaalinen markkinointi
  • Muodin historia nykypäivään asti
  • Luovan tutkimuksen teoria ja käytäntö

Uramahdollisuudet: vähittäismyyntipäällikkö, liiketoiminnan kehittäjä, kaupallinen johtaja, projektipäällikkö, operatiivinen johtaja.

Ensimmäistä vuotta tarjotaan myös yksivuotisena ohjelmana Pariisissa.

Istituto Marangonin yksivuotinen ohjelma on suunnattu kansainvälisille opiskelijoille, jotka haluavat viettää vuoden Istituto Marangonin kampuksella Pariisissa eri puolilta maailmaa tulevien opiskelijoiden kanssa. Opiskelet kandidaattiohjelman ensimmäisen vuoden ja saat kurssien päätyttyä Istituto Marangonin myöntämän todistuksen. Voit myös halutessasi jatkaa opintojasi.

Ota yhteyttä saadaksesi lisätietoja