Creative Technologies
Koulutusohjelma keskittyy CGI:hen ja valmistaa opiskelijoita uralle pelisuunnittelun, VFX:n ja 3D:n parissa työskentelemällä huippuluokan digitaalisilla tekniikoilla virtuaalista tuotantoa varten, mukaan lukien reaaliaikainen VFX, hahmosuunnittelu ja motion capture -animaatio.
Kandidaattiohjelmalle on ominaista vahva yhteys suunnittelutyöhön ja työpajoihin, joissa tutkitaan nykyaikaisia multimedia- ja digitaalisia tuotantoja. Paljon huomiota kiinnitetään VR:ään, MX:ään ja virtuaalisuunnittelun kokeiluihin.
Painopiste
- Visuaalisten efektien tuottaminen
- 3D-hahmojen ja -ympäristöjen luominen
- Videopelien suunnittelu
- Innovatiivisten tekniikoiden ja teknologioiden käyttö (Mocap, tekoäly, virtuaalituotanto).
Uramahdollisuudet: luova teknologi, tekninen taiteilija, VFX-taiteilija, sommittelija, koloristi, 3D-taiteilija, hahmosuunnittelija, CGI-animaattori, pelinkehittäjä, pelisuunnittelija, pelinkehittäjä.
Ensimmäistä vuotta tarjotaan myös yksivuotisena ohjelmana.
NABA:n yksivuotinen ohjelma on suunnattu kansainvälisille opiskelijoille, jotka haluavat viettää vuoden NABA:n Milanon kampuksella eri puolilta maailmaa tulevien opiskelijoiden kanssa. Opiskelet kandidaattiohjelman ensimmäisen vuoden ja saat kurssien päätyttyä NABAn myöntämän todistuksen. Voit myös halutessasi jatkaa opintojasi.
Haluatko tietää lisää?
Erikoistuminen: Pelisuunnittelu
Pelisuunnittelun erikoistumisalan tavoitteena on kouluttaa pelisuunnittelijoita ja teknisiä taiteilijoita, jotka kykenevät hallitsemaan kaikki videopelin kehittämisen hyödylliset ja tarvittavat vaiheet oppimalla tärkeimmät välineet tarinoiden, ympäristöjen ja hahmojen luomiseksi sekä interaktiivisten ja pelattavien prototyyppien kehittämiseksi.
Erityistä huomiota kiinnitetään videopeliteollisuudessa käytettävien tärkeimpien pelimoottoreiden analysointiin sekä uusimpiin virtuaalitodellisuus- ja virtuaalituotantotekniikoihin, jotta ollaan parhaalla mahdollisella tavalla valmiita vastaamaan yhä useampien digitaalisen viihteen alojen tarpeisiin.
Erikoistuminen: 3D ja VFX
VFX- ja 3D-erikoistumiskoulutuksen tavoitteena on kouluttaa VFX- ja 3D-taiteilijoita, jotka osaavat käsitellä kaikkia hyödyllisiä ja tarpeellisia vaiheita elokuvien, tapahtumien ja pelien visuaalisten elementtien kehittämisessä.
Opiskelijoilla on mahdollisuus oppia tärkeimpiä tekniikoita, jotka liittyvät live-action-kuvaukseen green screenillä ja LED-seinillä, 3D-hahmojen ja -ympäristöjen luomiseen ja hallintaan, klassiseen animaatioon keskeisiä otoksia varten, edistyneeseen animaatioon vartalon ja kasvojen liikkeenkaappausjärjestelmillä, off-line-renderöintien käyttöön sekä reaaliaikaisen virtuaalisen tuotannon nykyaikaisimpiin tekniikoihin.