Graphic Design and Art Direction

NABA:n graafisen suunnittelun ja taideohjauksen kandidaattiohjelma tutustuttaa opiskelijat median ja viestinnän uuteen maailmaan yhdistämällä akateemiset menetelmät ja kokeilut luovissa laboratorioissa.

Opiskelijat oppivat johtamaan projekteja käyttäen graafisen suunnittelun, mainonnan, digitaalisen julkaisemisen, digitaalisen median, 3D:n ja liikegrafiikan tekniikoita ja kieliä ja tuottamaan todellisia ja tehokkaita projekteja yrityksille ja organisaatioille. Kun opiskelijoille annetaan mahdollisuus erikoistua valitsemaansa aiheeseen toisena ja kolmantena vuonna, varmistetaan, että he saavat ammatillisesti relevantteja asiantuntijoita, jotka ovat valmiita vastaamaan alan moniin haasteisiin.

Focus

  • Monialaisten lähestymistapojen tutkiminen.
  • Tutkimus, strategioiden määrittely ja innovaatioiden luominen
  • Kokeile tosielämän tehtäviä yhdessä johtavien kansainvälisten kumppaneiden kanssa.

Uramahdollisuudet: taiteellinen johtaja, copywriter, graafinen suunnittelija, verkkosuunnittelija, brändisuunnittelija, toimituksellinen suunnittelija, vähittäismyynti- ja näyttelysuunnittelija, pakkaussuunnittelija, kuvittaja, visuaalinen suunnittelija.

Ensimmäistä vuotta tarjotaan myös yksivuotisena ohjelmana.

NABA:n graafisen suunnittelun ja taideohjauksen yksivuotinen ohjelma on suunnattu kansainvälisille opiskelijoille, jotka haluavat viettää vuoden NABA:n Milanon tai Rooman kampuksilla eri puolilta maailmaa tulevien opiskelijoiden kanssa. Opiskelet kandidaattiohjelman ensimmäisen vuoden ja saat kurssien päätyttyä NABA:n myöntämän todistuksen. Voit myös halutessasi jatkaa opintojasi.

Haluatko tietää lisää ohjelmista?

Graafinen suunnittelu ja taideohjaus 2

Erikoistuminen: brändisuunnittelu / brand design

Brändisuunnittelun erikoistumisopinnot syventävät brändiviestintää ja laajentavat opiskelijoiden osaamista strategisen ja visuaalisen brändikuvan suunnittelussa ja innovoinnissa. Opiskelijat käsittelevät koko digitaalista evoluutiota keskittyen myös pakkauksiin, vähittäiskaupan suunnitteluun ja kuluttajakokemuksiin.

Viestintäalan yleisiä taitoja kehitetään yhä enemmän, ja erityistä kiinnostusta herättävät brändiyksiköt. Erikoistuminen alkaa brändin visuaalisen identiteetin suunnittelusta ja jatkuu sen parantamiseen, jolloin tarjotaan strategisesti integroitu lähestymistapa, jossa otetaan huomioon yrityksen arvot, missio ja äänensävy sekä taustakulttuuri ja kieli.

Erikoistuminen: luova johtaminen / luova ohjaus

Luovan johdon erikoistumisessa tarkastellaan kokonaista viestintäkampanjaa (sekä verkossa että offline) ja perehdytään sen suunnitteluun ja toteutukseen. Se integroi ilmaisukielen ja mahdollisuudet käyttämällä tekniikoita ja välineitä, jotka ovat yhteensopivia kohdeyleisön ja sitoutumisen tavoitteiden kanssa.

Erikoistumisen tavoitteena on valmistaa opiskelijat luovan johtajan ammattiin mainosalalla sekä multimedia- ja sosiaalisissa ympäristöissä ja hankkia samalla organisointitaitoja luovaa prosessia varten ja audiovisuaaliseen tuotantoon osallistuvien eri ammattilaisten kohtaamiseen.

Graafinen suunnittelu ja taideohjaus 3

Erikoistuminen: visuaalinen suunnittelu

Graafisen ja kokeellisen visualisoinnin teknistä asiantuntemusta kehitetään suunnittelemalla ja tuottamalla immersiivisiä projekteja, joilla on voimakas visuaalinen vaikutus ja korkea sitoutumisen taso.

Tutustumalla nykyaikaiseen ilmaisulliseen skenaarioon visuaaliseen suunnitteluun erikoistuneet opiskelijat määrittelevät lähestymistapansa tutkimukseen ja kehittävät omaperäistä sisältöä ja estetiikkaa. Eri kieliä ja tekniikoita (kuvitus, digitaalinen animaatio, valokuvaus) hyödyntäen opiskelija tunnistaa oman tyylisävynsä, jota voidaan soveltaa nykyajan kulttuurikontekstien kirjoittajahankkeissa ja keskeisissä viestintähankkeissa.

Ota yhteyttä saadaksesi lisätietoja