Erityisprojekti Hugo Bossin ja Adoben kanssa

Firenzen Istituto Marangoni on ylpeä voidessaan ilmoittaa ainutlaatuisesta yhteistyöstä Hugo Bossin ja Adoben kanssa DIGITAL FASHION CHALLENGE -hankkeessa, joka on innovatiivinen projekti, jonka tarkoituksena on määritellä uudelleen digitaalisen muotisuunnittelun rajat.

Kumppanuus on tärkeä virstanpylväs Firenzen koululle, sillä se yhdistää opiskelijoiden luovuuden Hugo Bossin alan asiantuntemukseen ja Adoben huippuluokan digitaalisiin työkaluihin ja avaa uusia rajoja muotikoulutuksessa.

Hanke on myös Adoben ensimmäinen koulualoite Italiassa, jossa edistetään Substance 3D:n käyttöä , mikä vahvistaa yrityksen sitoutumista digitaaliseen innovointiin.

Digitaalinen muotihaaste 2

Yhteistyö antaa oppilaille mahdollisuuden esitellä projektejaan ammattimaisessa ympäristössä, ja se huipentuu loppuesittelyyn Hugo Bossin pääkonttorissa Mendrisiossa, Sveitsissä. Voittajaopiskelija saa kuuden kuukauden harjoittelujakson Hugo Bossin 3D-suunnittelutiimissä.

Hugo Boss, yksi muotialan vaikutusvaltaisimmista tuotemerkeistä, on viime vuosina tehnyt merkittäviä investointeja digitaaliseen innovointiin, ja se toimii tämän hankkeen yhteistyökumppanina. Luovien ohjelmistojen maailman johtava valmistaja Adobe tarjosi Substance 3D -paketin – innovatiiviset työkalut, joiden avulla suunnittelijat voivat luoda hyperrealistisia kuvioita ja tekstuureja. Substance 3D:stä on nopeasti tullut alan vertailukohta, ja tämä hanke on ensimmäinen kerta, kun sitä käytetään opetuskäytössä Italiassa.

Kolmannen vuoden muotisuunnittelun ja asusteiden opiskelijat sekä muotisuunnittelun maisteriohjelman opiskelijat saivat tehtäväkseen luoda Hugo Bossin ensimmäistä täysin digitaalista mallistoa varten kaksi miesten mallistoa käyttäen CLO3D:tä ja Adoben Substance 3D -työkaluja. Projekti ei ole vain oppimismahdollisuus, vaan myös silta työelämään käytännön kokemuksen ja yhteyksien kautta alan keskeisiin toimijoihin.

Projekti kehitettiin useissa vaiheissa, joilla kullakin oli erityistavoitteet, joiden tarkoituksena oli tarjota opiskelijoille syvällinen oppimiskokemus. Se alkoi kaksipäiväisellä intensiivisellä työpajalla Istituto Marangonin kampuksella Firenzessä. Työpajan aikana johtavat ammattilaiset esittelivät opiskelijoille Substance 3D:tä ja muita digitaalisia työkaluja. Asiantuntijoina olivat muun muassa Cristina Souto Caviglia, Hugo Bossin 3D-suunnittelutiimin johtaja ja Istituto Marangoni Firenzen alumni, sekä Emily Bisset, Adoben tekninen 3D-taiteilija, joka tarjosi jatkokoulutusta.

Seuraavassa vaiheessa opiskelijat työstivät projektejaan ja saivat jatkuvaa tukea Adoben ammattilaisilta ja Istituto Marangoni Firenzen opettajilta viikoittaisissa tiedotustilaisuuksissa.

Projekti päättyi loppuesittelyyn Hugo Bossin pääkonttorissa Mendrisiossa, Sveitsissä, jossa opiskelijat esittelivät työnsä Hugo Bossin ja Adoben ammattilaisista koostuvalle paneelille.

Muotisuunnittelun ja asusteiden maisteriopiskelija Mayla El Mouallem Rodrigues valittiin parhaaksi opiskelijaksi, ja hän pääsee kuuden kuukauden harjoitteluun Cristina Souto Caviglian Hugo Bossin 3D-suunnittelutiimiin lokakuussa 2024 alkaen.

DIGITAL FASHION CHALLENGE oli mullistava kokemus kaikille osallistujille, ja se korosti digitaalisen innovoinnin merkitystä muodin tulevaisuudelle. Yhteistyö Hugo Bossin ja Adoben kanssa vahvistaa Istituto Marangonin sitoumuksen valmistaa opiskelijoita nykyaikaisen muotoilualan haasteisiin antamalla heille välineet, taidot ja yhteydet, joita he tarvitsevat menestyäkseen urallaan.


Ohjelma:

Muotisuunnittelu ja asusteet