Visual design and Integrated Marketing Communication

Visuaalisen suunnittelun ja integroidun markkinointiviestinnän maisteriohjelmassa yhdistyvät tyypillinen markkinoinnin lähestymistapa, jota tavallisesti käsitellään enemmän liiketoimintaan suuntautuneilla kursseilla, ja taiteellisesti ilmaiseva lähestymistapa, jota käytetään uusissa tekniikoissa.

Työskentelemällä jatkuvasti todellisten projektien parissa ja analysoimalla markkinoinnin, integroidun viestinnän ja nykykulttuurin peruselementtejä yhdessä monitieteisen toiminnan kanssa opiskelijat saavat tilaisuuden kohdata ammatillisen kontekstin. Opiskelijat kokevat uusia luovia ja toiminnallisia malleja, jotka tukevat heitä vankan ammatti- ja projektiprofiilin kehittämisessä.

Painopiste

  • Viestinnän elementtien ja kielten sekä niiden nykyaikaisen kulttuurisen ja kuvitteellisen kontekstin purkaminen.
  • Arvioidaan erilaisia viestintäkieliä ja tunnistetaan viestintäprosessien vaikutus nykypäivän sosioekonomisiin ja kulttuurisiin konteksteihin.
  • Monimutkaisten viestintähankkeiden hallinta ja oikean tasapainon löytäminen taloudellisen ja taiteellisesti luovan ulottuvuuden välillä.

Uramahdollisuudet: viestintäsuunnittelija, markkinointiasiantuntija, taiteellinen johtaja, copywriter, strateginen suunnittelija, viestintäpäällikkö, käyttäjäkokemus- ja käyttöliittymäsuunnittelija, brändisuunnittelija, sosiaalisen median päällikkö, digitaalinen strategi, luova johtaja.

Haluatko lisätietoja?